Doel
Het doel van de vereniging is het verbeteren van de contacten tussen de bedrijven in deze industriezone en het opzetten van gemeenschappelijke projecten, zoals bv.
Opleidingen
Groepsaankopen
Benchmarkingsessies
Acties rond veiligheid
Acties rond Mobiliteit
Infosessies
Met deze bedrijventerreinvereniging zijn we eveneens een aanspreekpunt voor het Stadsbestuur, en kan iedereen (zowel eenmanszaken, kmo’s als grote bedrijven) genieten van het schaalvoordeel van deze groepering.
Via de bedrijvenparkmanager wordt een centrale contactpersoon aangeboden aan zowel de bedrijven als aan de overheden (Stad, Agentschap Wegen en Verkeer, HVZ Fluvia, PZ Gavers, PZ Vlas, Leiedal en Agentschap Innoveren en Ondernemen.)
Voor de dagelijkse werking en organisatie is het echter noodzakelijk om U hiervoor een kleine bijdrage te vragen ; het bedrag hiervoor werd als volgt bepaald :
0 - 10 werknemers: 125 € / jaar
11 - 50 werknemers: 250 € / jaar
51 - 100 werknemers: 300 € / jaar
101- 150 werknemers: 400 € / jaar
> 150 werknemers: 500 € / jaar
Wij hopen dan ook ten zeerste dat U lid wil worden van deze vereniging, en kijken uit naar een goeie samenwerking !
Recent nieuws

Voka en Unizo West-Vlaanderen luiden nog maar eens de alarmbel in het politieke hart van Brussel: “De knipperlichten kleuren fel oranje.”
Voor de derde maal trok Voka West-Vlaanderen naar de Brusselse Wetstraat om daar een status questionis toe te lichten bij de beleidmakers van dit land. Voka werkte daarvoor in tandem met Unizo West-Vlaanderen. Plaats van het gebeuren: de Vlaamse club De Warande. Het thema: #WijZijnWestVlaanderen. De klacht of beter de aanklacht: de politiek doet niet voldoende en begrijpt de ondernemersgemeenschap ook onvoldoende. De West-Vlaamse ondernemersorganisaties legden aan de politiek nog maar eens de hete dossiers voor. Straight in the face. In de hoop dat...
De derde editie van #WijZijnWestVlaanderen, dé topontmoeting tussen West-Vlaamse ondernemers en politici, vond plaats een jaar vóór de Europese, federale en Vlaamse verkiezingen. Het ideale moment om terug te blikken op de huidige legislatuur, maar vooral om vooruit te blikken.
"En er ligt meer dan genoeg werk op de plank, maar dat mag allesbehalve een excuus zijn om in aanloop naar de verkiezingen op veilig te spelen en het status quo in stand te houden", zei Jef Maeseele, voorzitter Unizo West-Vlaanderen. "De stilstand regeert het land. Dat is het aanvoelen bij heel wat van onze ondernemers."
De uitdagingen voor West-Vlaamse bedrijven zijn legio. De krapte op de arbeidsmarkt, het dalende onderwijsniveau, de uitdagingen inzake innovatie, de broodnodige investeringen in infrastructuur, de wijzigende kaders rond klimaat- en vergunningenbeleid, … Meer dan stof genoeg om ondernemers in gesprek te laten gaan met elkaar en met West-Vlaamse politici. "Onze West-Vlaamse economie sputtert", zei Philippe De Veyt, voorzitter van Voka West-Vlaanderen. "De knipperlichten staan nog niet op rood, maar ze kleuren wel fel oranje."
3 punten om economie aan te zwengelen
De grootste rem op de economische activiteit? Het vinden van voldoende werkkrachten en de ontspoorde loonkosten. De West-Vlaamse economie is aan het slabakken, dus mag het beleid dat nu absoluut niet doen. Onze toekomstige welvaart hangt ervan af.
De ondernemersorganisaties zien drie cruciale punten waarop het beleid moet inzetten om de economie weer aan te zwengelen:
1) Een beleid dat onze concurrentiekracht kan versterken, in plaats van die verder te ondergraven. Er moet nu gepraat worden over de aanpassing van de automatische koppeling van de lonen aan de index.
2) Een beleid dat innovatie nog meer aanmoedigt. Innovatie is tenslotte de katalysator, of sterker nog, de motor van onze economische groei. Durfkapitaal en nieuw ondernemerschap moeten ondersteund worden.
3) Een beleid dat talent creëert, aantrekt en behoudt. Talent dat broodnodig is om onze ondernemingen en onze economie te laten draaien.

Deloitte roept LVD, Stadsbader, Vanheede, Belgian Pork Group, Saey en Locinox uit tot ‘best managed companies’.
Deloitte heeft voor het zesde jaar op rij zijn klassering opgemaakt van 'Best Managed Companies'. De lijst met 26 namen erkent de bedrijven die een keuze maken voor een heldere strategie en sterke competenties en betrokkenheid van het personeel vertalen in solide financiële resultaten. Een onafhankelijke jury maakte de keuze. De bedrijven mogen het komende jaar het kwaliteitslabel dragen. Ook uit deze editie blijkt de betrokkenheid van het management en personeel van groot belang. De laureaten aan West-Vlaamse zijde zijn LVD (zie foto), Stadsbader, Locinox, Belgian Pork Group, Saey en Vanheede.
Bedrijven met een sterk leiderschap en die in staat zijn om een hoge betrokkenheid van werknemers te creëren presteren beter dan de markt, vooral in onzekere tijden. Dat zegt Deloitte naar aanleiding van het prestigieuze concours.
De laureaten van het Best Managed Companies-programma hebben bewezen dat hun managementteams de organisatie door uitdagende tijden heen kan loodsen en tegelijkertijd kan focussen op de ontwikkeling en het welzijn van hun werknemers. Dankzij innovatieve strategieën - zoals flexibele werkuren, mentale gezondheidsprogramma's en de kans om voortdurend bij te leren - zijn die bedrijven erin geslaagd om een positieve, aantrekkelijke werkomgeving te creëren waarin hun werknemers zich kunnen ontwikkelen en groeien. Daardoor weten ze talent aan te trekken, het verder te ontwikkelen en te behouden.
Vier pijlers
Françoise Chombar, juryvoorzitter van Best Managed Companies, wijst er op dat de laureaten bedrijven zijn die innovatie en inclusie omarmen. "Door diverse perspectieven te waarderen en creativiteit te stimuleren, hebben deze bedrijven niet enkel een grotere veerkracht, ze stimuleren ook de economische groei en tonen maatschappelijke betrokkenheid", aldus Chombar. "Organisaties die diversiteit op de werkplek bevorderen, zijn innovatiever en hebben vaak een hogere werktevredenheid. We zullen bedrijven blijven ondersteunen en begeleiden om die doelen te bereiken en de Belgische economie verder te versterken.”
Het Best Managed Companies-programma is een initiatief van Deloitte Private, Econopolis en KU Leuven. Vier pijlers zijn doorslaggevend: strategie, competenties, betrokkenheid en financiële prestaties. Nikolaas Tahon, chairman Deloitte Belgium, wijst ook nog op een andere aspect. „Door toe te treden tot de community van Best Managed Companies krijgen managementteams toegang tot een sterk netwerk van bedrijven die professioneel gerund worden en een cultuur van succes stimuleren", aldus Tahon. "Dat inspireert hen om continu te blijven streven naar duurzame groei en succes. De community van laureaten draagt samenwerking en het delen van kennis en best practices hoog in het vaandel. Zo delen de leden hun expertise en oplossingen met elkaar. Het is leuk om te zien dat dit leidt tot interessante nieuwe samenwerkingen en groeimogelijkheden.”